Friend of our site

MMA Headlines


Bleacher Report

MMA Fighting

MMA Torch

MMA Weekly

Sherdog (News)

Sherdog (Articles)

Liver Kick

MMA Junkie

MMA Mania

MMA Ratings

Rating Fights

Yahoo MMA Blog

MMA Betting

Search this site

Latest Articles

News Corner

MMA Rising

Audio Corner


Sherdog Radio

Video Corner

Fight Hub

Special thanks to...

Link Rolodex

Site Index

To access our list of posting topics and archives, click here.

Friend of our site

Buy and sell MMA photos at MMA Prints

Site feedback

Fox Sports: "Zach Arnold's Fight Opinion site is one of the best spots on the Web for thought-provoking MMA pieces."

« | Home | »

Broadsheets reflect upon Fuji TV’s decision

By Zach Arnold | June 12, 2006

Print Friendly and PDF

By Zach Arnold

A week after Fuji TV canceled their television deal with PRIDE, the Japanese broadsheets continue to analyze the decision. Asahi Shimbun had a fair and complete review of the story in their newspaper, talking about Fuji TV’s “Dear John” letter to DSE. The article points out that PRIDE was an excellent money-making program that drew big ratings for FujI TV, and that the cancelation notice of DSE on the network was very abruptly done. The article points out that DSE suspects that Shukan Gendai’s negative campaign about the company allegedly being associated with the boryokudan (yakuza violence group) influenced the TV network’s decision. The Asahi article finishes out by analyzing how much of a percentage the Fuji TV money was for overall DSE company revenue, and that the company is facing a crisis right now.

Topics: All Topics, Japan, Media, MMA, PRIDE, Zach Arnold | No Comments » | Permalink | Trackback |


To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture.
Anti-spam image